Bak

Jajamen, i did it again!! Vadå??? undrar ni nu så klart... Jo, tydligen så fyller jag år på torsdag (det är inget jag låtsas om...) så idag, för att vara lite före min tid så har jag bakat 2 tårtbottnar...Och de ble så jävla bra!! Hahahaha.. Har lagt vantarna på ett recept som är kanon, så idag gjordes det en med choklad och en utan, jag har t o m lyckats skära dem i 3 delar som den värsta konditor..Hmm, kanske vore en ny karriär att satsa på..Det är ju bara det att nu är det nästa problem, VAD ska man ha i..lika befärligt varje gång - o garnering ska vi inte tala om..Men men det brukar lösa sig i slutänden i alla fall, egentligen så behöver det ju inte va så märkvärdigt, alltihop ska ju ner i magen och sen sprida sig vidare till volangerna man har så...Vi får se vad det blir.

Friidrotts EM..går på tv nu. Vet inte riktigt vad man ska säga, Europa är ärligt talat ganska KASSA om jag ska va riktigt nitisk. Det blir inte så möe att titta på när inte amerikaner, afrikaner och asiater är med det är helt klart. En skräll i alla fall, och detta är inget illa ment alls - en VIT man vann 100 m...En fransos med..Kan väl bara säga Tre´s bien och grattis, men tiden?? Han vann på 10,11, förvisso i lätt motvind men ändå..Jämför det med Usain Bolts värlsrekord 9,58...Säger ju en hel del om vilken klass skillnad det är på sprinter..Och i många andra grenar med för den delen..Svenskarna då? Tja, vad säger man, det är som vanligt, hälften har inte där att göra överhuvud taget,  "jag gjorde mitt bästa" snacket håller icke längre..Våra "gamla" världsstjärnor, som Christian Olsson, Sanna Kallur bl a, dras ju med skador och jag tror att de icke kommer tillbaka nåt mer, tråkigt men sant. Carro försöker med alla medel att göra karriär i längd och mången mun säger att hon skulle inte slutat med 7-kampen..Men hon har vunnit allt hon kan vinna - så vi får väl hoppas att de lossnar i längd med..
Sen några funktionärs/sjukvårds missar...Vår långlöperska kollapsade med 2 varv kvar och tog sig åt hjärtat, nu fick vi tv-tittare veta av våra egna kommentatorer att hon har svår astma, men hur lång tid tog det innan sjukvårdare kom fram? Flera minuter, och så får det inte gå till..aj aj aj...Med risk för att syrran slår huvudet av mig så säger jag då att det är ju spanjorer vi talar om eftersom EM går i Barcelona - och spanjorer - de säger "manana, manana"....i morgon, i morgon...Är väl typ så de har agerat där nere på arenan..Det är tur det blir lite att diskutera i idrotts sammanhang, eller hur?? Och vår herre i 10 kamp, som har medaljchans dyker inte upp till start - orsak - vätskebrist och ev akut magsjuk?? Jag säger som Mattias Sunneborn - "Vätskebrist 2010 i friidrott??? NÄ NÄ NÄ....

Skruttväder idag med - men i morrn ska det bli uppehåll i alla fall. Får besök av en riktigt god vän och vi ska ut o picknicka vi..Jajamen IGEN.. Allt för nu, mycket nöje med klippet!!



Hahahaha...

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0