Februari

 
Sant!
 
Hoppsan - nu var vi inne i februari då - snart midsommar! =D
 
Och vad har jag pysselipysslat med då - jo...i lördags var det dags att fira bästebästevännen på 50 års dagen, hon hade en liten tillställning hemma - vi var 23 st tror jag - "närmast sörjande" som det heter haha..Mycket trevligt var det - och maken Ola hade gjort god mat som vanligt, chicken nuggets, pastasallad, kalla såser, dadlar m bacon och bröd, smör o ost, dottern Sofie hade gjort Pollykaka - till det glass o kaffe, 3 pilsner och en tuting fick jag med =D Sonen var nöjd också - bästebästevännens ord när hon öppnade mitt paket - som innehöll ett collage på 60 sidor - slog vi vad om jag o sonen innan vi gick - och tänka sig - hon sa - eller skrek preciiiis det jag trodde: "Men Guuud!!!! Annika!!! Vad har du gjort???!!!" och så gapflabb... haha:
 
 
Annelie o maken Ola tittar i albumet.. =D Hon fick ett halssmycke också, hon fick fler jättefina halsband och massa annat. En mycket trevlig afton med mycket prat o skratt, runt 21.30 så tackade jag o sonen för oss och gick hemåt i lite lätt snöfall. Tack kära vän m familj för en jättetrevlig afton!! <3
 

Efter vi kom hem var det lite datorhäng och så blev det bädden sen. I söndags är jag inte 100 på vad som gjordes - har för mig att det bliev lite tvätt o allmänt plock, inte så möe mer. Måndagen var också rätt lugn, var o handlade med dottern bara på kvällen - fick ta sonen med ut till bilen för att över huvudtaget få ut den, massor med snö o skrapning att göra, starta gjorde han i alla fall Baltisen och det får man ju va tacksam för =D.
 
Igår gjorde jag nåt jag har tänkt pröva flera gånger, men fick tummen ur efter att jag sett ett recept på Facebook - nämligen bröd i gjutjärnsgryta! Var mycket enkelt, och det blev kanongott och stort!:
 
 
Jättegott och godkänt av sonen - min mage är dock inte överförtjust i vitt bröd, men man får offra sig haha..Efter det fick jag fikafrämmat av min vän Hasslehundarna, hon hade Tilla med sig igår:
 
 
Både brödet och bullar blev godkänt även av Hasslehundarna - sen for hon o Tilla hem till sitt. Kvällsmat och lite Biggest Looser på tv-n blev det sen, dator häng o good night.
 
Och idag - har diskat och pulat lite, det har snöat i omgångar och när sonen kom hem så riktigt vräkte det ner, trodde inte det skulle komma nåt mer nu, men tjosan - det gjorde det! Ungefär 4 minus och nu mulnar det på samtidigt som det börjar mörkna, ska bli kvällsvard och Biggest sen - i morgon är det torsdag - ska ha Sallyvovven här några dagar medans matte åker bort, sonen ska till sin fader på fredag - blir en kaffedejt med Hasslehundarna + god vän en dag också - tårta ska ätas - och eftersom mitt minne är som en potta skit, så minns jag inte vad den heter - Enköpingstårta kallar de den för i alla fall, finns inte här att få tag i - så det ska bli spännande o smaka på! Ska till Eva med familj om lördag också så de får träffa Sally också - tja - sen förstår ni - så är det SPORTLOV!! Weeeeiiii - ingen mobil enhet som gör en vansinnig varenda morgon - haha!!
 
Så - det var alles - Melodifestivalen kör visst igång på lördag - så video idag, ett bidrag från förr, nämligen från 2008 - här är Nordman med Lågornas sken.. Ha det gott.
 
 
 
 
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0