Lugnt, lite handling & skidor

Jupp..
 
Här kutade hela veckan förbi i ett nafs - ops..
 
Denna veckan har varit lugn o stilla, inte några större evenemang precis - min mage är lite jävlig än o då, Gallan-Allan har i alla fall coolat ner sig, men nu är det mer magkatarr/reflux i stället, och av det får man slem i halsen, jag kör på med min lättare mat ett tag till, inte så mycket mer med det.
 
Skidor ja - vilka VM-dagar!! Har precis flyttat mig från tv-n och hit, idag var det herrarnas stafett - men nja, räckte inte riktigt ända fram - silver idag med dock! Nu har vi tagit en medalj varje dag tror jag - 2 dagar kvar - de tyngsta loppen ska köras - 3 milen för damer och som vanligt avslutas allt med 5 milen för herrar, klassisk stil. Och idag - kära nån - det är mycket diskussion om denne Peter Northug från Norge - ibland går det käpprätt åt skogen - men idag - och dagarna före detta - jävlar - när han är i form då kan nån inte slå honom - så är det - såg ni sista backen idag??? En bazooka - pang och rusning - varifrån får de krafter undrar jag?? Vi tog medalj i alla fall, men det märktes på grabbarna att de var besvikna - när de får medaljen om halsen sen har nog den mesta besvikelsen lagt sig och de kan njuta av sitt silver.
 
Varit en vända och handlade igår också - det är väl typ det enda jag varit ute tror jag, jag har gått här o pysslat, tvättat lite och annat, vilat i das fåtölj - och så blir det nog i helgen med, ta´t lugnt - och se skidor =D
Ex-maken ska förhoppningsvis titta på bilen också, får se om han kan åtgärda det.
 
Sen - sen förstår ni har min trofaste vän kaffebryggaren gjort sin sista kopp kaffe...=( Ajajaj...Vet inte hur länge den har levt faktiskt - många år är det - sååå - den får nu åka till soptippen - och lämna plats för en ny kaffestjärna:
 
 
Vila i frid du kära Philips Café Comfort - och välkommen Andersson!! =D Tycker det är lite kul med Netonnet - där den är köpt - de har ju märket Andersson - schnöggt va =D? Vi är inte överens än om att få en bra kopp kaffe, lurigt med nytt innan man hittar så det blir bra - men det är bara att laborera på det, till slut blir det bra!
 
Sådär då - helg då - lugnt och fint och skidor o vårda mage och lite så, sen får det vara nock tror jag - och nej - jag ska inte se Let´s Dance och nej - jag har inte sett o kommer inte se nån Melodifestival heller, har inte hört en låt faktiskt - finalen glyser jag kanske på, det får räcka.
 
Då får jag önska Er en trevlig helg - video idag - lite norska gutter till då nämligen Lind, Nilsen, Fuentes & Holm - de gjorde några konserter i Norge för några år sen - jag har dem på DVD, och fy fasiken va bra de är - så här en favvorepris, nämligen Espen Lind med sin Million Miles Away..Ha det gott.
 
 
  
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0