Produktiv, Effektiv, Negativ & Positiv

 
Jodu - göra av med stålar är inget svårt inte..
 
Av överskriften att döma så har det hänt både det ena o det sjunde här:
 
I måndags vete fasiken vad jag gjorde ärligt - inget av intresse antagligen eftersom jag inte kommer ihåg.. =D Igår var det tisdag - och tamigfan - ställde jag mig inte o strök all tvätt?? JO - det gjorde jag faktiskt! Heja mig alltså! =D Som grädde på moset diskade jag också och gjorde kvällsmat, joråsåatte...DET var det produktiva det..
 
Idag onsdag och pension - tjolahoppsan! Tack för det heter det också, nu ekade det verkligen i både kyl o frys - kan ju vara käckt att äta ur frysen ibland och det har vi faktiskt gjort, så i morse, en tvagning och i lille Baltisen för att starta första vändan av dagens begivenheter - for till diverse ställen, gått o strosat lite och var klar med etapp 1 innan lunch - hem o käkade lite och drack en kopp java, skrev den stora matlistan och åkte sen o hämtade sonen vid skolan - mot mataffären - och jajamen, gick som på räls idag, pang pang, ner med det o så ska vi ha det, och pling pling i scannern, ingen avstämning och hem..Man tackar ja! DET var det effektiva det!
 
Och så har vi min rara lilla mage som trilskas fanimig av ett glas vatten snart..Hade ont redan igår kväll och kom i säng runt 24, men tänkte att det kanske går - och tydligen så gjorde det det, för jag somna - men - halv 3 i morse vaknade jag av - grannen då ja...Det va ett jävla hållapå därinne - han gaggar ju o gapar halva nätterna, och eftersom det är lyhört och har sitt sovrum vägg i vägg med mitt så är det som han står bredvid mig o gapar o lever jävel..Och på det - Gallan-Allan då ja - blev att gå upp o ta en jävlarihelvete supp det och invänta att den verkade - och att vederbörande bredvid håller käften..4.16 i morse la jag ut en bild på min klocka - för då höll han på än - knacka i väggarna hjälper föga kan jag säga - antingen hör han inte eller så skiter han i det - men runt halv 5 höll han truten i alla fall så man fick sova - DET var det negativa det..
 
Annars - jo! Sonen har ju sökt gymnasiet och som förstaval tog han ju IB på IT.gymnasiet i Skövde:

International Baccalaureate

International Baccalaureate (IB) är ett internationellt erkänt gymnasieprogram som ger dig tillträde till högskolestudier i mer än 100 länder, däribland Sverige. Studierna omfattar tre år där det första året är ett förberedande år, Pre-DP. Undervisningen är på engelska.

 

Andravalet blev Samhällsprogrammet här och sen Humanistprogrammet i Skövde och häromdagen trillade det ner ett brev från IT-gymnasiet att han var välkommen den 9/3 kl 8.50 till IB-programmet för att bl a göra inträdesprov, äta lunch och lite annat smått o gott - såå, det var ju jättekul! Men det är inte klart än vart, hur o när han har kommit in, det ska sökas om - om man vill ändra nåt så preliminärbesked är i april och slutgiltigt besked som vanligt i början på juli. Spännande! Tur också - 9-10 mars har eleverna nämligen studiedagar här så han slapp missa skolan också - det var ju käckt!

 

Dessutom har jag i morse bokat tågbiljetter till Stockholm för mig och sonen - den 10 mars drar vi till min gamla hemstad över dagen för att se utställningen om Game Of Thrones i Kungsträdgården - vi - som halva världen i övrigt - är helsålda på den serien och sonen fick syn på en artikel om att det amerkanska tv-bolaget HBO nu kommer till Stockholm med utställningen om tv-serien Game Of Thrones - GRATIS inträde - och tågbiljetterna?? Svinbilligt - 336 bagis tur o retur för mig o sonen, hans biljett gick lös på hela 10 spänn - bara för att han passar in i kategorin 6-15 år än o då...Pass ska medtagas, för jag tror inte konduktören tror att sonen är "bara" 15 - men det är han ju! =D Så det ska bli riktigt spännande och roligt o åka på detta - vi åker halv 8 med tåget och är framme i Fjollträsk 10.35 - tåg tillbaka 17.25 och är i Töreboda 20.20 - blir en lååång dag - men skitsamma, lite måste man unna sig, eller hur? Japp! DET var det positiva det! =D

 

Sen måste jag ju bara visa en sak hahaha - var på Netto idag och rev bland grejerna och vad hittade jag där tro??? Jo:

 

 
 
Nämen halledusingen då!! En Ugglis som mobilskal!! Nämen!!! =D =D Jag slog till, det förstår ni va? 30 bagis och sen var han min - läcker va!! =D
 
I morgon är det tidigare uppstigning som gäller, ska köra dottern till sjukgymnasten på morgonen - sen - sen ska Baltisen till bildoktorn...hua - läskigt värre tycker jag...En handling på eftermiddagen med dottern blir det nog också - sen är det fräääda - ska till Louise o vovvsen Sally på lite samkväm och kaffe, och om aftonen ska sonen till sin fader. I helgen tänker jag - och läs noga nu - gärna flera gånger - INTE gå utanför dörren - INTE åka nånstans, nope! Jag ska se Skid-VM på tv bland annat och baka lite tänkte jag - pyjamas på alltså . hela helgen - nämen oh så nice..=D Gillar´t - det gör jag!
 
Såja - det var nog allt av det ena o det femte - lite kvällsmat och en körig tv-kväll väntas det - kära nån, inte bra när flera program man vill se går samtidigt - men zapp zapp o lite zapp - så löser sig det mesta! Video idag en låt som fastnat från reklamen på tv - här får ni Bruno Mars med Locked Out Of Heaven som han framförde på Victoria Secret Fashion Show. Ha det gott.
 
 
  
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0