Då var det över & förbi

 
 
Joråsåatte... =D
 
Sådärja - då var julhelger, nyårshelger och trettonhelg över o förbi - finito, klart! 
 
I torsdags var det dags då att återgå till det normala - sonen var väl inte direkt happyface när det var dags att stiga upp i arla morgonstund..Frukosten åts i tyssstnad...=D Efter han gått i väg så gjorde jag mig i ordning och plockade lite, sen drog jag till stan - var inne på Lindex då och tittade - jag kom ut med 4 pack strumpor - yaaay!! =D och 2 lotionflaskor.. That´s it.. Så kan det bli, inte alltid man hittar nåt även fast det är rea - stod en bra stund dock o glodde - ömsom kände - på en långkofta som nu har blivit modernt - gillar´t - back to the 80´s helt klart! =D MEN - japp, där kom det - i dagens långkoftor (oftast) så finns det inga knappar!! Va fan - jag vill knäppa grejerna lixom! Den var annars hur mysig som helst - men no knapps - hepp - ajö...
 
Drog en sväng in på Vero Moda också - inget av intresse där heller, vidare till Dollarstore, lite smågrejjs som vanligt kommer man ut med =D Sen en snabb in på Lidl och sen hem - åt lunch och sen kom sonen med kompis, det fikades, lite datorhäng, kvällsmat och sen satte jag mig o titta på nya dokumentärserien på 1:an - Rakt in i hjärtat, man får följa hjärtsjuka barn och dess föräldrar samt sjukvårdspersonal, intressant, tänkvärt och med lite humor ändå - barnen är ju hjältarna helt klart, så den serien ska fortsättas att se på!
 
Sen var det då fräääda - diskebaljan blev det, lite allmänt plock blev det, sonen kom hem, sen kom Louise o Sally på en fika, alltid roligt att ses! =D Sonen åkte sen med henne till sin fader - jag började liiiite att plocka ut julen - segt skit det där hörni! =D Datorhäng, kvällsmat o natti natti.
 
Igår - lördag, var det en lätt tvagning, kamning och sen - sen jäklar i mig - julen ut alltå! I etapper ja, framåt kvällen när det var liiiite kvar, så jävlades allt - det tappades, fastnade, krånglade och fan o hans moster...men - jag gjorde´t i alla fall - mörkt blev det med, kvällsmat intogs och datorhäng och sängen sen..
 
Vädret - ja det har varit fullständig kaos i vårt lilla land Sverige - vi här blev väl rätt förskonade, men i övrigt, översvämningar, nedblåsningar, avåkningar, inställt flyg, tåg o ge dig helst inte ut - här ven det i rutorna som hejsan svejsan..kan tycka det är lite obehagligt när det blåser sådär, men allt här fungerade i alla fall, inga strömavbrott el annat - kom i säng runt midnatt ungefär - vaknade vid 6 i morse och då var det tvärtyst - så man är ju tvungen o glo ut såklart.. Snö igen ja - hej o hå - la mig igen och gick väl ur sängen runt 09.30 - intog frukost och sen en lätt tvagning, kamning och på strykbrädan - har nu strukit alla dukar o lagt på dem i alla fall - ska käka lite nu och fortsätta strykhögen sen. Sonen dimper väl in framåt aftonen, kvällsmat ska det bli, datorhäng ja och sen får det bli sängen tror jag!
 
Ny vecka i morgon, en normal sådan - ska till stan med Louise på dan, på kvällen ska jag gå på föreläsning på sonens skola om droger - tullverk, polis, socialtjänst och personal från skolan kommer vara med - så det ska jag höra på - en del av drogerna vet man ju, men denna spice som nu är i omlopp har jag dålig koll på faktiskt. I övrigt är inget bestämt, det blir vad det blir! Lördag är dock bokad, då ska jag o sonen till Louise på lite mat o trevlig samvaro - så så var det med detta hörni!
 
Video idag från filmen Burlesque med Christina Aguilera och några andra - här är Show Me How You Burlesque, fullt ös! Ha det gott.
 
 
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0