Sådär ja!

 
Jaarå - händer ibland..
 
Vi har redan kommit fram till mitten på januari, jistanes...
 
I måndags kom Louise o hämtade mig och bjöd sen på fika på Lundstedts kondis i stan =D Jag tog årets första semla - satt inte alls fel! Sen var vi på diverse ställen och handlade lite och sen körde hon hem mig - tack snälla Louise för fika o trevlig stund! =D 
 
På kvällen kom Eva o hämtade mig (ni ser, jag blir bara hämtad jag - haha) och vi for till högstadieskolan där våra ungdomar går och där lyssnade vi på en intressant föreläsning av då en dam från Tullverket Göteborg - hon var Mariestadstjej från början men jobbar nu där - samt polis och socialtjänst - otäcka bilder och vansinniga siffror vad gäller droger som kommer in i landet på olika vis, vi fick höra om olika sorters droger, vad de gör med de som använder det och vad man ska titta efter - så en intressant kväll verkligen! Sen fick jag skjuts hem med - tack Eva för skjuts o samkväm =D
 
Sen har det väl rullat på - hämtat dottern en vända och handla lite med henne, jag har diskat - strukit all tvätt, haft datorhäng, gjort mat - och sen har jag faktiskt bakat bullisar igen:
 
 
Vaniljbullar blev det denna gång - och helt klart ätbara denna gången med och inte platta heller yaaaay =D Nästa gång ska jag ge mig på bullar med pistagefyllning tänkte jag - det är ju inte otäckt det heller.. =D
 
Annars så har skallen bråkat lite - men det kommer ju från nackskrället det..märker att jag innan jag somnar ligger o spänner mig - precis som om man håller sig fast i sängen för man tror man ska trilla ur..så det är ju det - vet att jag spänner mig när jag sover också - kroppen slappnar inte riktigt av och man är halvt leabröten när man ska ur sängen - försöker låta bli pilleri pillera, men ibland får man ge sig helt enkelt. 
 
I övrigt - det ramlar på faktiskt, vädret har dock fått spatt o spader - nu är det storm o snövarning åter igen, men under 1 enda dag kan det vrålsnöa ena stunden, regna nästa och så blåser det, och innan man hinner blinka så skiner solen, lite upp o ner vända världen alltså.
 
Sådär då va - det var det jag hade att bjuda på för nu - kvar idag, lite kvällsvard, dokumentären Rakt in i Hjärtat på 1:an 21.00, lite datorhäng till och sen får det bli bädden. Frääda i morrn, ska handlas lite grann - på lördag är jag o sonen bjudna på mat hos Louise, ska bli trevligt och vi tackar ödmjukast för inbjudan =D Annars får det bli bara vara lite resten, det behöver man ibland mä - eller hur?
 
När jag stryker har jag på tv-n med VH1 kanalen på - musik från när som helst - o ibland får jag tips därifrån vad som komma skall här i bloggen - denna tjejen har jag lagt ut en gång förut, då sjöng hon All About That Bass - Meghan Trainor är namnet och här får ni henne med Lips Are Movin. Ha det gott.
 
 
 
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0