Stockholm och en massa annat =D

 
"You now nothing - Jon Snow..."
 
Hallå - tjena - tjing! Här e jag - varit liiite körigt ett tag men nu är jag här! =D
 
Ny design - vad tycks?? Jag har lyckats övertala min söta dotter att fixa igen - tack goa unge <3
 
Jahaja - då ska vi ta o reda ut vad som hänt =D:
 
Förra söndagen - då var jag lite hundvakt några timmar åt Hasslehundarna - Ebba var och hälsa på:
 
 
Dottern kom också och mös lite och hade hundmys =D Efter Ebba gått så trillade både son o Baltisen hemåt - kvällsmat blev det sen, datorhäng och natti natti.
 
Måndagens morgon/förmiddag spenderades återigen i Skövde - sonen skulle på intagningsprov på IT-gymnasiet och IB-linjen han sökt - skulle vara där redan 8.50 - jag åkte ju inte hem utan fick vänta - och VAD är öppet vid det dagset?? Jo - ICA Maxi - for till Elins Esplanad då och jag kan nog säga att jag varit i varenda vrå på hela Ica Maxi för att slå ihjäl tid haha - lik förbannat var jag klar 09.45 och då hade de övriga fortfarande inte öppnat - gick runt bygget utvändigt, gick till bilen, tog en cig och 3 i 10 stod jag utanför Gina - allt öppnades och jag ströva och gick och titta läääääänge i varenda affär o hylla - men fasen - strax efter 11 var det också klart - mot Stallsiken då - lunch först på Biltema, 2 kokta m bröd o kaffe - 15 bagis - lysande va =D Gick en sväng på Biltema, åkte bort till Ö&B, var på Rusta, Chilli - och när det var klart var kl 1 - men va fasen - 1 timme kvar....Åkte då bort till Encore och 13.15 pep det i telefon att jag kunde hämta sonen nu.. Halleluja haha - men efter analys av linjen som sådan, personal, klasskamrater, resor o annat så bestämde sig sonen för att INTE söka Skövde alls - o så är det ju - tvekar man ska man inte hoppa på det - så nu ska det sökas om och bara till linjer i Mariestad här så får vi se!
 
Sen var det då tisdag som sonen och jag väntat på! Tidig uppstigning och iväg till Töreboda - på tåget till Stockholm och Game of Thrones utställning =D Var vid Kungsträdgården redan kl 11 och hade då förväntad kötid på 2 timmar - men jäsiken - vi var inne redan efter 1 timme! Hade varit kö upp till 6 timmar på helgen så många hade inte kommit in - men se det gjorde vi!! Kanonbra var det, vi är jättenöjda =D:
 
 
Sonen på Järntronen =D
 
 
Jag vid några av karatärerna i serien
 
 
Stadshuset =D
 
Blåste nåt så vansinnigt i huvudstaden - men vi knata på, åt gott och fika - sen tog vi tåget hemåt igen och var hemma runt 21 - möra, trötta men mycket nöjda!! =D
 
Onsdagen gick åt att återhämta sig lite faktiskt - lite småpyssel här o där hemma - lagom med andra ord, lite tv på kvällskvisten blev det också.
 
Torsdagen var också lite soft, var på lunch med en god vän - sen var jag ute hos Louise o fika, hem sen och greja lite - sonen kom från skolan lite halvdassig med ont i halsen, kvällsmat blev det och natti natti.
 
I fredags lugnt på förmiddagen, sonen kom redan hem efter första lektionen och var snuvig, hostig o hade ont i halsen - inte alls på topp inte - jag var o handlade en sväng bara också - sen var det lugna gatan, kvällsmat o bädden.
 
Igår var det löööööörda - var ute hos svärmor och åt god mat och hjälpte henne med datorn lite - jag åkte själv då eftersom sonen var sjuk och dottern var upptagen med annat - men vi hade trevligt ändå! =D Tack snälla Berit för mat, fika o trevlig samvaro! =D
 
Och då var vi framme vid idag då hörni - lite sovmorgon, sonen sådär - får nog vara hemma nån dag el 2 till tror jag - jag har diskat o plockat lite - sitter med en kopp Java nu o slappar lite och skriver detta - ska vika lite tvätt sen - kvällsmat ska det bli också och sen får det väl blir sängen vad det lider.
 
Ja just det ja!!! =D Är ju nämligen så - att jag har ju bytt bil jag förstår ni - haha - fått köpa en god väns bil, en Volvo V40 (och jag som sagt att det ska man inte ha..=D ) och då undrar ju ni - Baltisen då??? Var är han?? Jo - han har blivit övertagen av exmakens flickväns son som blev gör glad för detta - så han kommer stuffa vidare lille Baltisen - exmaken ska åtgärda de fel som var - så - alla happyface - det var väl bra va! =D Gillar´t - det gör jag =D
 
Såååå - det var fanken i mig allt tror jag - helt strålande att minnet var som det skulle - plötsligt händer det =D Lite livstecken har ni fått nu i alla fall - ny vecka i morrn, sonen får som sagt bli hemma några dagar, i övrigt är det storhandling på onsdag - och på på lördag ska jag ha MAIF middag här - ska bli såå trevligt! =D Sonen kommer att vara hemma nästa helg - eftersom hans far ska åka till Italien och åka skidor 1 vecka. Så var det det med detta då hörni!
 
Vet att Mums-Mums (Måns Zelmerlöw) gick o vann Melodifestivalen igår - men nä - den videon ska ni inte få idag - kanske en annan dag - utan idag blir det lite 80-tal tror jag det är - den svenska gruppen Alien ska ni få och låten Tears Don´t Put Out The Fire. Ha det gott.
 
 
 
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0